Skip navigation

Expo-Edu-Text este un proiect care vizează stimularea bunelor practici privind realizarea de texte de muzeu, mai exact a etichetelor asociate expozițiilor. Proiectul se derulează în perioada iunie-noiembrie 2013 și este finanțat prin fonduri AFCN.

Se organizează mai multe workshopuri în cadrul cărora muzeografi implicați în realizarea expozițiilor discută despre cele mai bune abordări privind textele asociate acestora. Aceste workshopuri nu numai că sunt foarte aplicate, dar în urma lor se vor produce etichete de expoziție care vor putea fi citite de către vizitatorii muzeelor partenere în proiect: Muzeul de Artă din Timișoara și Casa Mureșenilor din Brașov.

Image

Cei interesați de acest subiect, care nu pot participa la workshopuri dar doresc să discute pe marginea sa și să facă schimb de experiență cu colegi din diverse muzee din țară, pot să intre în comunitatea FB creată special – link aici. Pe pagina de FB a proiectului sunt puse zilnic la dispoziție informații și resurse utile pentru mai buna elaborare a textelor de muzeu și a materialelor de prezentare și promovare asociate muzeelor și expozițiilor.

De asemenea, în cadrul proiectului se va realiza și un ghid privind realizarea textelor de muzeu. Acest ghid va putea fi obținut gratuit de către toți cei interesați. Pentru detalii urmăriți pagina de FB a proiectului.

Resurse:

L.J. Atkins et al. (2009), The Unintended Effects of Interactive Objects and Labels in the Science Museum, Science Education, 93: 161-184.

K. Blackford et al. (2011), Using Visitor Participation to Improve Object Labels at the San Diego Natural History Museum

H. Hales (2011), Writing effective museum text.

D. Jacobi (1992), Un outil d’interprétation: les étiquettes dans les musées et expositions scientifiques, Publics & Musées 1.

L. Ravelli (2006), Museum Texts: Communication Frameworks, London-Routledge.

C.S. Ross et al. (2012), Engaging the Museum Space: Mobilising Visitor Engagement with Digital Content Creation, presentation at the Digital Humanities Conference.

P. Samis & S. Pau (2009), After the Heroism, Collaboration: Organizational Learning and the Mobile Space.

N. Simon (2009), The Participatory Museum, în mod special Cap.4: ”Social Objects”.

V&A (2009), Gallery Texts at the V&A. A Ten Point Guide.

***

Family Learning Forum

Australian Museum – Writing text and labels

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: