Skip navigation

Muzeul de arta din Galati este, conform declaratiilor reprezentantilor muzeului, primul muzeu din Romania dedicat exclusiv artei contemporane. Chiar si numai acest fapt ar fi  un motiv suficient de vizitare. De mult doream sa vad colectiile, dar de abia saptamana trecuta am putut sa ii trec pragul.

Primele impresii au fost favorabile – muzeul este gazduit de o cladire monument istoric, amplasata in mijlocul unui parc generos, in care sunt si numeroase statui din piatra si marmura. In fata muzeului este si o prima lucrare: 

 In interior insa situatia nu este la fel de promitatoare. Spatiul nu este foarte tare luminat si nu s-a mai zugravit de ceva vreme… Colectiile mi-au placut, dar se poate lucra la imbunatatirea expunerii. De exemplu, trebuie schimbate etichetele.

In oras am vazut un banner care indemna lumea sa vina la muzeu, cu un slogan care mi s-a parut bine ales si mi-a starnit curiozitatea:

 Credeam ca expunerea va fi deoasebita, va fi structurata tematic, facusem mai multe presupuneri cu privire la optiunile posibile, dar am fost dezamagita. In afara de 2 sali in care piesele faceau referire la teme religioase nu am putut sa fac o legatura intre expunerea de baza si sloganul publicitar. Cred ca ar trebui ca muzeul sa adopte o strategie de marketing consistenta si astfel sa creasca si numarul de vizitatori. Este totusi un spatiu frumos, interesant, care merita sa fie vazut de cat mai multe persoane.

Personalul – erau doua doamne – a fost extrem de amabil si atent, dar… Domna de la care am cumparat bilet mi-a dat unul deja rupt (acest lucru mi s-a mai intamplat si in alte muzee, cum ar fi la Maldaresti la Cula Greceanu). Doamna cealalta mi-a aprins luminile in tot muzeul (eram singurul vizitator desi era vineri dupa-masa) si le-a stins dupa ce am vizitat muzeul. Este adevarat ca a fost extrem de atenta si nu a vrut sa imi lase nici o clipa senzatia ca ma grabeste, totusi…

 

Lasă un răspuns

