Skip navigation

Am fost la Sibiu saptamana trecuta si am vizitat Muzeul Brukenthal – galeria de arta – prima data dupa ce au recuperat lucrarile care fusesera expuse pe perioada comunismului la Muzeul National de Arta din Bucuresti. Auzisem ca intreaga expunere a muzeului a fost regandita si improspatata. Prin urmare ma asteptam la ceva cu totul special tinand cont de faptul ca anul trecut Sibiul a fost „capitala culturala europeana” si in oras au fost facute multe investitii nationale si europene in sfera culturii.

Am fost insa dezamagita de expunere. Dupa ce am vazut primul etaj era gata sa renunt sa vizitez tot muzeul, dar mi-am spus ca cine stie cand mai ajung la Sibiu… In plus nu vazusem inca lucrarile aduse de la Bucuresti, lucrari printre care erau si 2 preferate ale mele. La etaj expunerea era mult imbunatatita – lucrarile importante aduse au fost puse intr-o expunere speciala, originala. Salile sunt intunecate, numai tablourile si etichetele sunt luminate. Efectul este interesant si provocator. In nici un muzeu (cu o exceptie – The Museum of Jurassic Technology din Los Angeles, care este un fel de cabinet de curiozitati) nu am mai intalnit ca salile expozitiei de baza sa fie intunecoase. Cred ca aceasta inovatie este de bun augur, desi ma gandesc ca pentru studentii la arte care ar dori sa vina la muzeu sa studieze dupa maestrii nu este prea comod.

Restul expunerii de la etajul 2 este destul de neinspirata ca display, dar lucrarile sunt mai bune decat cele de la etajul anterior. Totusi nu s-a acordat suficienta atentie expunerii – de exemplu etichetele sunt de cel putin 3 tipuri si unele ar fi bine sa fie schimbate. Si salile au mai fost cat de cat renovate, dar nu se acorda suficienta atentie detaliilor – prizele si intrerupatoarele sunt vechi si de tot felul, usile nu sunt totdeauna bine restaurate si intretinute, scaunele sunt destul de sporadice etc.

La plecare am vrut sa vizitam si cabinetul de stampe – nu s-a putut. Desi mai era o jumatate de ora pana la inchidere, sala era deja incuiata si personalul se foia prin zona indemnandu-se unul pe altul sa plece acasa. La iesirea din muzeu era un grup de minim 10 persoane care dorea sa intre. Acestora li se explica ca s-a inchis si nu intelegeau de ce muzeu nu este deschis pana cel putin la orele 19. In acel moment era ora 17.45, era soare puternic si cald afara… Poate ca vara ar fi bine sa se mai prelungeasca programul, daca in fiecare zi vin vizitatorii atat de tarziu.

Lasă un răspuns

